Hvordan tilrettelægger du som lærer din undervisning, så også eleverne kan se meningen, er motiverede og ved, hvad de skal gøre for at nå i mål? Og hvordan baner du vej for, at eleverne kan få så god en forståelse af stoffet, at de kan omsætte deres viden og færdigheder i nye situationer?
Rubrics er et system, der netop er udviklet til lærere, der ikke blot ønsker en undervisningsform med ensidigt fokus på at vurdere elevernes præstationer, men samtidig er interesserede i at understøtter elevernes tro på og glæde ved at kunne nå deres egne, selvvalgte mål. Positive rubrics er en måde at arbejde med differentierede læringsforløb, hvor flow, læringsglæde og feedback er i højsædet.
Udover at udfolde den teoretiske baggrund for rubricsystemet, skriver Kirsten Maack Gibson om hvordan man som lærer kan udvikle rubrics til undervisning i indskoling, mellemtrin og udskoling. Bogen giver et væld af konkrete casehistorier i forskellige fag og viser hvordan rubrics kan anvendes.
Målgruppe
Bogen henvender sig især til skolelærerne i den nye folkeskole, men også andre lærings- og pædagogikinteresserede kan nyde godt af dette indblik i styrkerne ved at differentiere og synliggøre læringsmål samt målsætningernes motiverende virkning.
Køb Rubrics. Undervisning med forståelse som mål
Pris 248 kr. inkl. moms, ekskl. levering
Køb e-bog hos www.saxo.comOm bogens forfatter
Kirsten Maack Gibson er cand.mag. med speciale i læring. Hun er kendt som en entusiastisk underviser og holder foredrag, kurser og workshops om rubrics med forståelse, trivsel og læringsglæde som synlige mål. Kirsten er underviser på masteruddannelsen i positiv psykologi på Aarhus Universitet og driver virksomheden Waves Education.