Rubrics. Undervisning med forståelse som mål

Rubrics. Undervisning med forståelse som målHvordan tilrettelægger du som lærer din undervisning, så også eleverne kan se meningen, er motiverede og ved, hvad de skal gøre for at nå i mål? Og hvordan baner du vej for, at eleverne kan få så god en forståelse af stoffet, at de kan omsætte deres viden og færdigheder i nye situationer?

Rubrics er et system, der netop er udviklet til lærere, der ikke blot ønsker en undervisningsform med ensidigt fokus på at vurdere elevernes præstationer, men samtidig er interesserede i at understøtter elevernes tro på og glæde ved at kunne nå deres egne, selvvalgte mål. Positive rubrics er en måde at arbejde med differentierede læringsforløb, hvor flow, læringsglæde og feedback er i højsædet.

Udover at udfolde den teoretiske baggrund for rubricsystemet, skriver Kirsten Maack Gibson om hvordan man som lærer kan udvikle rubrics til undervisning i indskoling, mellemtrin og udskoling. Bogen giver et væld af konkrete casehistorier i forskellige fag og viser hvordan rubrics kan anvendes.

Målgruppe

Bogen henvender sig især til skolelærerne i den nye folkeskole, men også andre lærings- og pædagogikinteresserede kan nyde godt af dette indblik i styrkerne ved at differentiere og synliggøre læringsmål samt målsætningernes motiverende virkning.


Køb Rubrics. Undervisning med forståelse som mål

Pris 248 kr. inkl. moms, ekskl. levering

Køb e-bog hos www.saxo.com


Om bogens forfatter

Kirsten Maack Gibson er cand.mag. med speciale i læring. Hun er kendt som en entusiastisk underviser og holder foredrag, kurser og workshops om rubrics med forståelse, trivsel og læringsglæde som synlige mål. Kirsten er underviser på masteruddannelsen i positiv psykologi på Aarhus Universitet og driver virksomheden Waves Education.


Fakta om Rubrics

Rubrics
Undervisning med forståelse som mål
Af Kirsten Maack Gibson
156 sider
ISBN (trykt bog): 978-87-93535-08-4
Pris: 248 kr.
ISBN (e-bog): 978-87-93535-09-1
Pris: ca. 174 kr.
Udkommer 17.5.2017

Menu